חדר קירור למסעדה

לקבלת הצעת מחיר טכנאי מזגנים ברחובות מחיר השאירו פרטים בבקש

על מה יש להקפיד בעת הקמת חדר קירור למסעדה?

אנחנו מתקינים מזגנים ועובדים עם כל חברות המזגנים
חדר קירור למסעדה
חדר קירור למסעדה
חדר קירור למסעדה

חדר קירור למסעדה

אחד מהאמצעים הבלתי נפרדים שנדרשים בעת הקמת מסעדה, הוא חדר קירור למסעדה, אשר נועד לאפשר מזון טרי ואיכותי עבור הסועדים ולהבטיח עמידה בתנאי משרד הבריאות ובמדדי המזון. כיצד ניתן להקים חדר קירור למסעדה בצורה איכותית אשר תתאים במדויק לאופי ולצרכי המסעדה, ותאפשר חוויה קולינרית משובחת במיוחד? בואו לגלות במדריך שלפניכם.

החשיבות הרבה של חדר קירור למסעדה

אם בעבר, מסעדות היו מסתפקות במקררי ענק על מנת לאחסן את חומרי הגלם שלהם, כיום – עידן המסעדות עבר מהפך. התחרות הגדולה בשטח, הניבה עימה פתרונות יצירתיים שראו את טובת הלקוח והסועד, ועשו הכול על מנת לאפשר לו מקסימום של איכות וטריות של המזון במסעדה. במקביל לכך, גם משרד הבריאות החל להחמיר את תנאיו לגבי איכות ובריאות המזון במסעדות, כך שהפתרון האולטימטיבי שנוצר, הוא שימוש בחדרי קירור שמותאמים באופן אישי למסעדות.

על מה יש להקפיד בעת הקמת חדר קירור למסעדה?

בשונה מחדרי קירור תעשייתיים במפעלים, חדר קירור למסעדה מוקם במרחב שאינו ציבורי, מה שמגביל מעט את התנאים לקיומו והיתכנותו השוטפת. ודווקא לכן, יש להקפיד על דיוק רב ומיפוי צרכים מקדים, על מנת לאפשר הקמה של חדר הקירור שהכי מתאים לצרכי המסעדה, כיוון שרק כך הוא יהיה שמיש למדי וישיג את מטרתו הייעודית.

התאמה בין חדר קירור למסעדה לבין מספר הסועדים

על מנת שחדר הקירור יאפשר שמירה איכותית על טריות המזון, עליו להיות בהלימה יחסית לכמות הסועדים הממוצעת של המסעדה. חדר קירור קטן מידי ביחס לכמות הסועדים במסעדה – לא יצליח להשתלט על כמויות המזון ולקרר אותם כיאות. כאשר לעומת זאת, חדר קירור הגדול מידי ביחס לכמות הסועדים הממוצעת במסעדה, יתאפיין בבזבוז מיותר של אנרגיה, חשמל ומים. ואפילו בקירור יתר שעלול גם הוא לפגוע באיכות אחסון המזון.

טמפרטורה מותאמת אישית בחדר הקירור למסעדה

על פי מבחן וניתוח של פרמטרים, כמו: משך זמן שהיית המזון בחדר הקירור, כמויות המזון המאוחסנות בחדר הקירור, ועוד. ניתן יהיה להגיע לתוצאה של מד הטמפרטורה הממוצע אשר ישלוט בחדר הקירור. מד הטמפרטורה יותאם אישית בהתאם לפרמטרים המרכיבים של חדר הקירור, והוא יבטיח שמירה איכותית על מוצרי המזון וחומרי הגלם, תוך הקפדה מאוזנת על שמירת טריות מחד ואי בזבוז אנרגיה מיותרת – מאידך.

מערכת פיקוד ובקרה מתקדמת

חדר קירור למסעדה, חייב להיות משולב עם מערכת פיקוד ובקרה מתקדמת, אשר תאפשר שינוי של מרכיבי וטמפרטורת חדר הקירור בכל עת. במקרה בו המסעדה תעמוד לפני אירוע גדול שידרוש אחסון של כמות גדולה יחסית של חומרי גלם, ניתן יהיה לבצע זאת בעזרת שינויי טמפרטורה והתאמה מערכתית של כלי הפיקוד. וכך לאפשר חדר קירור למסעדה שמתאים את עצמו גם לזמני השגרה וגם לזמני האירועים יוצאי הדופן.

הקפדה על איטום מקסימלי

על מנת שחדר הקירור אכן ימלא את תפקידו, ויצליח לשמור על איכות וטריות המזון – עליו להיות עם איטום מירבי בכל מרכיביו השונים: הקירות, הרצפה, התקרה ואפילו הדלתות. האיטום מאפשר שמירה ארוכת טווח של הקירור, ניצול מקסימלי של הטמפרטורה ואי בזבוז משאבים מיותר או הרס מערכתי. ככל שהאיטום של חדר הקירור הוא איכותי יותר, כך גם חדר הקירור יוכל לתפקד לאורך זמן בצורה מיטבית ויעילה יותר.

בטיחות אנשי צוות המסעדה

על מנת למנוע מקרים לא נעימים ואפילו מסוכנים – של נעילת אחד העובדים בתוך חדר הקירור מבלי יכולת להיחלץ, על חדר הקירור להכיל בתוכו אמצעי פתיחה מגוונים הן מבחוץ והן מבפנים. אמצעי פתיחה משוכללים אלה, מבטיחים שמירה מקסימלית על בטיחות העובדים במסעדה אשר יוכלו להיכנס בצורה חופשית אל חדר הקירור, מבלי לחשוש על היתקעות או נעילה בתוכו, שעלולים להיות לא רק לא נעימים – אלא ממש מסכני חיים, וכאלה שמובילים להיפותרמיה חמורה.

לסיכום

על חדר קירור למסעדה להיות מותאם באופן אישי לצרכי ואופי המסעדה עבורה הוא מוקם, הן מבחינת החלל, הן מבחינת הטמפרטורה, הן מבחינת אמצעי הבידוד והמיגון, והן מבחינת אמצעי הבטיחות. ככל שחדר הקירור של המסעדה יהיה מותאם יותר לסגנון המסעדה, אך עם אמצעים לגמישות במקרי הצורך, כך יהיה קל יותר להתנהל איתו ולאפשר את תפעולו השוטף לאורך זמן.

מתקין מזגנים

טכנאי-מזגנים-ברחובות

דילוג לתוכן