הקמת חדר קירור

לקבלת הצעת מחיר טכנאי מזגנים ברחובות מחיר השאירו פרטים בבקש

על אילו פרמטרים יש להקפיד בעת הקמת חדר קירור?

אנחנו מתקינים מזגנים ועובדים עם כל חברות המזגנים
הקמת חדר קירור
הקמת חדר קירור
הקמת חדר קירור

הקמת חדר קירור

על מנת לאפשר הקמת חדר קירור בצורה איכותית, וכזו שמאפשרת את מילוי תפקידו של חדר הקירור – על הקמת חדר הקירור להיות מדויקת ומותאמת אישית למיפוי הצרכים הספציפיים של החברה או העסק, על מנת שחדר הקירור יאפשר שימוש איכותי ופרקטי לאורך זמן, ללא צורך בשינויים מרחיקי לכת שעלולים לנבוע בעקבות התפתחות העסק.

על אילו פרמטרים יש להקפיד בעת הקמת חדר קירור?

הפרמטר הראשון שיש לשים לב אליו בעת שמקימים את חדר הקירור, הוא מוצרי הקירור שנדרשים לחדר הקירור. ניתוח מעמיק ונכון של סוגי המוצרים הנדרשים לקירור יכול להוביל להגדרה מדויקת של חדר הקירור והתאמה שלו עד לפרטים הקטנים עבור המוצרים המיועדים לקירור. ולכן, בשלב הראשון יתושאל בית העסק אודות מגוון המוצרים אותם הוא נדרש לאחסן בחדר הקירור על מנת לשמור על טריותם.

גובה הטמפרטורה בחדר הקירור

בהתאם לסעיף הקודם של סוגי המוצרים שאמורים להתאכסן בחדר הקירור, ניתן להמשיך לשלב הבא בהקמת חדר הקירור – שמתבטא בגובה בטמפרטורה שמתאים אישית לסוגי המוצרים המאוחסנים. ככל שגובה הטמפרטורה יהיה מותאם יותר לאופי ולסוג המוצרים השוהים בחדר הקירור, כך גם עולה הסיכוי לשמירה על איכות, טיב וטריות המוצרים, ותפעול בריא ושוטף של העסק – ללא תקלות או מנות וחומרי גלם שעלולים לרדת לטמיון, בעקבות אחסון בטמפרטורה בלתי מותאמת.

הקמת חדר קירור בהתאם לחלל ולגודל

לא רק את מהות המוצרים שמתאימים לאחסון בחדר הקירור יש לבדוק טרם ההקמה של חדר הקירור, אלא גם את הכמות שלהם. על מנת לחסוך באנרגיה מיותר מחד, אך להקפיד על קירור איכותי ומותאם מאידך, על חלל חדר הקירור להתאים באופן יחסי לכמות המוצרים הממוצעת שאמורה להיות בפועל בתוך חדר הקירור. ולכן, יש להתייחס לפרמטר כמות המוצרים בכובד ראש, כיוון שעל פיו ייקבע הגודל והחלל של חדר הקירור.

תכנון הנדסי בעת הקמת חדר הקירור

על מנת שחדר הקירור יותאם לעבודה השוטפת לטווח הארוך, עם מינימום תקלות ומקסימם תפעול איכותי – עליו להיות מותאם לא רק לחלל ולמקום, אלא גם לתשתיות השונות עליהם הוא נשען, כמו: תשתיות מים וחשמל. ולכן, בעת תכנון של חדרי קירור, פעמים רבים יהיה צורך לשלב בתוכנית המפרט גם תכנון הנדסי שישים דגש על תכנון אסטרטגי ויעיל, בהתאם למיקום, החלל והתשתיות השונות.

איטום מירבי לחדר הקירור

הקמת חדר קירור ללא איטום מרבי, דומה להקמת ארווה מלאת סוסים ללא אמצעי נעילה – במקרה בו אמצעי האיטום אינם ממגנים כיאות את חדר הקירור, הרי שהוא נועד לכישלון. חדר קירור שאינו אטום בצורה מיטבית באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, אינו יכול להגן כראוי על הקור, מה שיוצר זליגה של הקור אל מחוץ לחדר הקירור ואי שמירה על איכות וטיב מוצרי המזון שמאוחסנים בתוך חדר הקירור. מסיבה זו, יש להקפיד על הטמעת אמצעי איטום מתקדמים הן בקירות חדר הקירור והן בדלתות אשר מטבען נפתחות ונסגרות כמה פעמים ביום.

גמישות בהקמת חדר הקירור

נניח שחדר הקירור מוקם עבור מסעדה, אשר כעת מקבלת הזמנה לאירוע גדול או זוכה לסועדים רבים מן הרגיל. כיצד עליה להתמודד בצורה לוגיסטית עם האחסון המרובה של חומרי הגלם והמנות? לשם כך, ההקמה של חדר הקירור אינה מתבצעת באופן שרירותי – אלא גמיש. כאשר בכל עת ניתן להתאים את מד הטמפרטורה הרצוי ואופני הקירור, באמצעות מערכת פיקוד ובקרה מתוחכמת, שמאפשרת לשלוט כל העת על הנעשה בשטח חדר הקירור ולהתאים אותו באופן אישי למצב הנתון.

הקפדה על בטיחות מקסימלית בעת הקמת חדר קירור

יותר ממה שחשוב להגן על חומרי הגלם שהמאוחסנים בחדר הקירור, יש להגן על אנשי הצוות אשר יוצאים ונכנסים בחופשיות מחדר הקירור. לצורך כך, יש להקפיד על הטמעה של מגוון מנגנוני בטיחות, שיאפשרו פתיחה חיצונית ופנימית מהירה של דלתות חדר הקירור, על מנת למנוע מצבים בהם אחד מאנשי הצוות נתקע בתוך חדר הקירור מבלי יכולת חילוץ.

לסיכום

תכנון והקמת חדר קירור – הם המפתח להצלחת התפקוד של חדר הקירור. כיוון שרק בעזרת האסטרטגיה המקדימה, התכנון ההנדסי וההתאמה עד לפרטים השוליים ביותר – ניתן לאפשר הקמה של חדר קירור איכותי, עוצמתי וכזה שמחזיק מעמד גם לטווח הרחוק.

חדר-קירור-למסעדה

 

דילוג לתוכן